Ur & Penn AB

Ur&Penn satsar på bloggarna

Pressmeddelande  •  2012-05-10 10:32 CEST

Ur&Penn ska synas mer i sociala medier. Hittills har Ur&Penn mest marknadsfört sig i de traditionella kanalerna men vill nu öka närvaron i sociala medier. Till att börja med drar de igång en stor bloggtävling på sin Facebooksida där årets Ur&Pennbloggare ska utses i en turnering under fyra veckor med start idag.

- Vi har många bloggare runt om i landet som lägger upp dagens outfit med klockor och bijouterier från Ur&Penn. Vi vill nu fånga dessa bloggare och hjälpa dem att nå ut till ännu fler med sin blogg genom att lägga upp den på vår plattform. Det är också ett roligt och nytt sätt för oss att skapa en tävling med fina vinster för dem som gillar våra produkter. Samtidigt är det självklart ett bra sätt att visa upp delar av vårt sortiment, säger Clara Mattsson, ansvarig för sociala medier på Ur&Penn.

Kända namn som bland andra Daniel Paris och Molly Sandeén har bidragit till tävlingen genom att dela med sig av sin bästa bloggtips. Klockor och presentkort på Ur&Penn är de huvudsakliga vinsterna, men det finns också ett bonuspris.

- Hittar vi en bloggare som vi tycker skulle passa Ur&Penn extra bra kan vi komma att inleda ett samarbete av något slag med den personen och det behöver inte vara någon av vinnarna, utan den som vi tycker bloggat bäst. De andra vinnarna röstas ju fram av andra, men bonusbloggaren väljer Ur&Penns marknadsavdelning ut, säger Clara Mattsson.

Ur&Penns stora bloggtävling pågår 10 maj-7 juni.

Ur&Penn är ett ungt företag med lång tradition och vi ser hela modebranschen som vår arena.

På den nordiska marknaden, med fokus på klockor, erbjuder vi det bredaste och mest attraktiva sortimentet av modeaccessoarer. Vi gör detta till de bästa priserna, i de bästa affärslägena och med den bästa servicen.

Ur&Penn ägs sedan 2002 av KIN AB och har idag 92 butiker i Sverige varav 85 är helägda och sex drivs på franchisebasis. I Finland finns fyra butiker och fler är på gång: Ur&Penn - soon all over the world.  Vår hemsida

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom