Ladbrokes

UR SPÅR - STEFAN HOLM I VASALOPPET

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 14:47 CET

Precis som många andra svenskar har Stefan Holm sagt att någon gång ska jag åka Vasaloppet. Någon gång kom för höjdhopparen tidigare än för många andra och senare i månaden är det alltså dags för Holm att åka öppet spår. Tekniken från ansatsen i höjdhoppet kanske påminner lite om tekniken i längdskidåkning och kan förhoppningsvis hjälpa friidrottaren. Stefan Holm har ju även visat sig duktig i tv-programmet På Spåret, men spåret i Dalarna är en helt annan sak och Ladbrokes oddssättare tror inte att Holm klarar det under sju timmar som ger 1,50 gånger pengarna.

“Även om den forne världsmästaren i höjdhopp bibehållit mycket av sin kondition sen hans aktiva dagar, är Vasaloppets öppet spår en utmaning. Stefan siktar på sju timmar och det blir bra betalt för de spelare som tror att han klarar det” säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

Aktuella odds – Vasaloppet special

Öppet Spår - 28 februari 2011

under 6 timmar 4,00

6 - 7 timmar 3,00

över 7 timmar 1,50

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com