Björn Axén

Urban by Björn Axén Kollektion 2010

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2010 14:44 CET

Urban by Björn Axén Kollektion 2010

Urban by Björn Axén tar steget in i 2010 med en kollektion inspirerad av goth-kulturen. Siluetterna är tydliga och formspråket är starkt. Vi ser markanta klippningar där v-formen får spela stor roll i olika tappningar. Längderna varierar från mycket korta hår till långa linjer.

Färgerna är klara och enkla med stor glans och lyster. Vi ser gärna rena kulörer som vitt, svart och rött. Attityden är uttrycksfull och kaxig, men vi finner också en konstnärligt abstrakt lekfullhet i dessa frisyrer. Stilarna är djärva och attraherar den som vågar mycket, men kan också anpassas till alla personligheter.

Vi hoppas att du tycker om bilderna och du får gärna publicera bild och text så länge du uppger källan – Urban by Björn Axén.

Björn Axén Artistic Team

Produktionsidé och Hår:  Björn Axén Artistic Team
Styling:  Gorjan Lauseger
Foto:  Fredrik Skogkvist, Agent Molly &co
Make Up:  Maria Boström, Björn Axén
Modeller:  Josefin, Filip, Moa – Elite Models
Andreas, Adam, Mini – Kids of Tomorrow
Anna Maria - ingen agentur

Har du frågor eller vill ha hjälp med tex bilder och  produktprover, kontakta presskontakt WHM Communication: Wictoria Hedman,
Email: wictoria.hedman@whmcommunication.se. Mobil: 0736 00 54 60.

BJÖRN AXÉN

Björn Axén är ett av Sveriges största frisörföretag och driver idag5 salonger under två olika salongskoncept - BJÖRN AXÉN Hairdressers och URBAN by Björn Axén.,med en hårvårds och styling-serie knuten till respektive koncept.I ett samarbete med OBH Nordica har deen serievärmeverktyg BJÖRN AXÉN TOOLS och dedriver även en 2-årig frisörutbildning BJÖRN AXÉN ACADEMY. Koncernenhar 66 årsanställda, omsätter drygt 60 milj. kr och är sedan 1984 kunglig hovleverantör.