Universal Music Sweden

Urban Cone låter världen bestämma när deras debutalbum ”Our Youth” släpps!

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2012 14:02 CEST

Urban Cone har ett år bakom sig fyllt av slit i studion, två EP-släpp och en turné som tagit dem genom Sverige, Tyskland, Frankrike och Kanada.

Bandet har nu nått fram till det, i varje bands historia, avgörande ögonblicket att släppa ett debutalbum – Our Youth. Men då Urban Cone är ett band långt utöver de vanliga väljer de ett okonventionellt sätt att släppa albumet och lägger dess öde i sina fans händer.

Från och med 24:e oktober så finns numrerade guldkottar (som liknar den som finns på albumets omslag) utplacerade i fem av Europas huvudstäder: London, Oslo, Köpenhamn, Paris och Stockholm. När ett fan hittar en kotte och laddar upp en bild på Instagram med taggen #UrbanConeTracks, släpps en låt på Spotify i det landet. När alla kottar har hittats finns alla låtarna ute på Spotify.

Vidare instruktioner om hur och var man kan hitta kottarna finns på: http://www.urbanconemusic.com

Our Youth släpps i sin helhet den 31:a oktober.