Usports AB

Usports öppnar i Stockholm

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2012 09:06 CET

Usports öppnade södra Sveriges största sport- och outdoorvaruhus i Malmö hösten 2011 och har fått ett fantastiskt mottagande på den skånska marknaden.

”Vi har blivit en destination för aktiva familjer och ambitiösa vardagssportare i Skåne" säger Kristoffer Ekelund, VD på Usports. "Vi hade flest besökare under en öppningshelg för ett sportvaruhus någonsin i Sverige. Nu vill vi fortsätta resan med att möjliggöra för fler människor att handla hos oss. Redan 2012 etablerar vi två nya varuhus i Västerås och Sundsvall och det är väldigt glädjande att nu kunna offentliggöra Usports fjärde varuhus. Kungens Kurva och Stockholm är ett viktigt steg i att tillgängliggöra Usports i Sverige”.

Usports är ett svenskt entreprenörsdrivet företag som vill ge sina kunder allt inom sport, ett schysst pris och en kul upplevelse. Sportvaruhuset i Kungens Kurva är det fjärde i en kedja om 20 stycken som kommer att öppnas de kommande åren runt om i Sverige. I styrelsen sitter Jonas Engwall, Erik Törnberg (Creades), Meta Persdotter (fd VD Svenska Spel) och Anders Nylander (fd VD Atrium Ljungberg).

Usports - Sportvaruhus med allt inom sport och outdoor. Från golv till tak. Usports priser är de bästa på marknaden, sortimentet det bredaste och varumärkena kända. Du hittar Usports i volymhandelsområden och målgrupperna är familjer och aktiva sportutövare. Att handla på Usports är inte som att handla någon annanstans. Det är en upplevelse. Usports ägs av Jonas Engwall och Creades.