Kulturdirekt

Utbidning - Musik

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2012 14:19 CET

SPELA GITARR !

Att spela gitarr är väldigt roligt. Men det ger dig mycket mer. Det ger dig koordination & koncentration & kommunikation, harmoni & balans & meditation, verkar avkopplande och inspirerande. Det finns vetenskapsbevis att det faktist förbättra jobb i hjärnan. Allt blir alltså bättre i ditt liv om du spela gitarr !

Gitarrens klang är mjuk och varm men ändå får man spela upp på bra och stark ton som på pianot. Gitarren har mycket mer klangliga möjligheter som ett piano och du kan ta med din gitarr vart som helst.

Att spela gitarr styrka hela din personlighet och göra dig stark & självmedveten.

Jag heter Karin Mikara och jag är 30 års erfaren populär gitarrist och gitarrpedagog från Tyskland som tog examen på musikhögskolan. Jag påstår ju att gitarren är kungen eller drottningen i alla instrumenter och alla kan lära sig spela gitarr i alla åldrar. Förutsättningen är bara att man använda den rätta gitarrmetodiken och att man ha en kunnig och erfaren samt inspirerande lärare som älskar alla sina elever och som bränna för sitt jobb.

Du får gärna prova min verksamhet gratis i 3 lektioner i KM gitarrstudion. Den ligger centralt & lungt på Sveavägen 74 mitt i Stockholm alldeles intill tunnelbanestationen Rådmansgatan. Du är varmt välkommen att kontakta mig ! Då blir jag glad !

www.kmgitarrstudio.se
Mail: info@kmgitarrstudio.se

Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholms läns kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.