toodeloo AB

Ute är det nya inne – varför inte vara ute inne!

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 15:47 CEST

Tänk dig att du sitter till bords och njuter av god mat på ett fint dukat bord i goda vänners sällskap där stämningen är på topp och så helt plötsligt råkar någon spilla rödvin på den fina bordsduken.

Nu ser du kanske framför dig hur den trevliga stämningen som nyss infunnit sig istället förvandlas till en gemensam aktion till att försöka sig på uppgiften att rädda duken. Vilket slutligen leder till att hela bordet dukas av, duken hamnar i tvätten och stämningen är upplöst.

Tänk dig nu istället hur värdinnan, fortfarande lugn och glad, fortsätter konversationen medan hon hämtar disktrasan och torkar bort spillet på duken. ”Olyckan” går obemärkt förbi med bibehållen trevlig stämning.

Varför nöja sig med antingen ett snyggt eller praktiskt hem när man kan få båda delar resonerar vi på toodeloo. Så vi slog ihop funktion + snygg design och resultatet blev vaxade bordstabletter, bordslöpare samt vaxduk per meter. Den vaxade textilen har vaxats två gånger för att få samma slitstarka och smuts avvisande yta som restauranger använder.

Om toodeloo:

toodeloo designar mönster som är grafiskt rena till produkter för hem och uteplats så som kuddfodral, brickor, vaxdukar och plastmattor. Genom att inte låsa oss vid en viss stil eller trend ges det utrymme till inspiration från både dåtid, samtid och från fjärran land. Vi har ett långsiktigt perspektiv när vi gör mönster och väljer ut material som ska kunna hålla länge och som kan återanvändas.

Vårt fokus ligger på produkter som håller hög kvalité och vi väljer att arbeta med de material och behandlingar som gör minst skada på miljö och omvärld. Vi producerar alla våra produkter i Sverige och har ett nära samarbete med våra leverantörer. För oss är det också viktigt att våra produkter är funktionella med brickor som tål maskindisk, plastmattor och vaxdukar som är avtorkningsbara samt kuddfodral av slitstarkt material.

Vill ni ha andra högupplösta bilder eller låna produkter för fotografering, hör av er till oss på tel: 0708-275 396 eller skicka ett mail till info@toodeloo.se. Om ni vill se och känna på produkterna så är ni välkomna att boka in ett möte i vårt Showroom på Lidingö.

toodeloo!

/Kristin Johansson

För mer information och pressbilder:

Kristin Johansson, formgivare och grundare, toodeloo AB
tel: 0708-275396 - kristin@toodeloo.se