Chillimedia - Umeå & Lycksele

Utemässan i Lappland ställer in årets mässa

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2020 15:14 CET

Vi som arrangör har nu följt utvecklingen av Coronaviruset med största intresse. Inte så mycket för vår egen del utan mest för Utemässans möjligheter till ett genomförande eller inte.

Tyvärr så måste vi acceptera att förutsättningarna för en mässa 2020 i stort sett är omöjliga.

Vi ser då till våra utställares och besökares hälsa i första hand men vi ser även till en del av företagens osäkra framtid. Köpkraften hos våra besökare har i många fall också förändrats.

I beslutande stund ligger även restriktionen om att inte samla fler än 500 människor kvar.

Detta sammantaget, innebär att vi känner oss tvingade att ställa in årets mässa och samtliga sidoarrangemang.

Vi är naturligtvis lika bestörta över Covid 19 som övriga världen och då mässan är vår värld så är detta ett massivt bakslag, även för våra samarbetspartner, JK-event mfl.

Vi är nu tillsammans fast beslutna om att Utemässan i Lappland 2021 kommer att bli något alldeles i särklass. Vi hugger tag i planeringen inför 2021, så en exceptionellt bra mässa kommer till oss alla!

Hundutställningarna kommer vi att gemensamt försöka lösa så de som vill/ kan genomföra utställningarna skall ha tillgång till Gammplatsens grönytor.

Under den kommande veckan så kontaktar vi löpande alla inbokade företag samt tar de kontakter som är nödvändiga.

Var rädda om er allihopa!

Varma hälsningar

Utemässan i Lappland.

Välkommen till ”Chilli” i Umeå & Lycksele

Vi på Chillimedia är en mediebyrå med framåttänkande, influerade av den senaste utvecklingen inom media. Vi kombinerar kreativitet och teknologi för att hjälpa våra kunder framåt i en värld där mediabruset ljuder högre och högre. Vi är kända för att leverera ett resultat som gör skillnaden mellan seger och förlust, framgång eller misslyckande. Vi strävar efter excellens, inte bara för oss själva utan för våra kunder. Vi vill inte vara lagom bra. Vi vill vara Umeås mediebyrå nr #1.

Produktion. Lyhördhet & flexibilitet.

Vi talar ett enkelt språk, ditt språk. Vi hjälper dig med hela processen, från strategi, till metod, till verkställande. Vi är också problemlösare, vi vill förstå dina mål och hur vi kan uppnå dem med hjälp av våra expertområden – print, sociala medier, film, animationer och webbutveckling.

Säljsidan. Självförtroende och respekt.

Att sälja ska vara roligt och inspirerande för alla företag. Sälja är att hitta nya möjligheter och lösningar, att skapa relationer och att samarbeta. Många företagare tycker att sälj är svårt och jobbigt. Överlåt därför säljandet till oss. Vi har både rätt kompetens och erfarenhet som kan göra skillnaden för er.Chillimedia är ett litet produktion och säljbolag med mångårig erfarenhet av den Norrländska marknaden.

Vi arbetar med produktion & annonsförsäljning till såväl tryckt som digital media.

Arrangemang & event i Norrland ingår också i uppdragen som aldrig kan bli för stora eller för små.

Uppdragsgivare är kommuner, företag & organisationer, främst i Norrland som är vår starkaste marknad.