StableTable Scandinavia AB

Uteserveringar tillgängliga för alla

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2011 14:49 CET

Det stod att läsa i tidningen Restauratören som hänvisade till artikel i Värmlands Folkblad att den nye stadsarkitekten i Karlstad, Måns Hallén, har funderingar på att ta ett nytt grepp på uteserveringarna längs Kungsgatan i Karlstad.

Kommunerna runtom i landet har snart en mängd ansökningar om uteserveringstillstånd att ta ställning till! Ett av de problem man brottas med är den ojämna marken på trottoarer och torg - och att på en gång ha möbler som står stabilt och samtidigt skapa tillgänglighet för kommunens alla invånare (dvs inte uppbyggda trädäck eller liknande).

Detta är ett problem som inte minst diskuteras av Stadsarkitekterna. Men vad de kanske inte vet är att det finns lösning, som inte behöver innebära långdragna projekt och stora kommunala budgetar!

StableTable är ett unikt, självstabiliserande bord som automatiskt står stabilt på alla ojämna underlag – t ex kullersten, gatsten etc. Det behövs inga trädäck eller annat som skapar hinder för personer med någon form av funktionsnedsättning. Borden står stabilt på egen hand och uteserveringen blir tillgänglig för alla!

Borden kan fås i en mängd olika utföranden, så det är enkelt för varje restaurang att skapa sin egen profil. De håller hög kvalitet och skapar ett prydligt utseende på den externa miljön.

• StableTable® är ett unikt, självstabiliserande bord. Tack vare ett patenterat system i stativet ställer sig bordet helt automatiskt stabilt på alla olika underlag. Inga ställskruvar att justera, inga servetter som ska vikas. Bara att ställa bordet dä man vill ha det.
  • StableTable® tillverkas i Sverige i en ISO-certifierad fabrik (vilket, förutom hög kvalitet, ger lokala arbetstillfällen och korta transportvägar).
  • Stativen är återvinningsbara.
  • StableTable® är ett registrerat varumärke.
  • StableTable Scandinavia AB är ett entreprenörsföretag med säte i Lund.
  • Mer information finns på www.stabletable.se  eller ring Lena Henningsson 0702-14 61 52.