Västerbotten Investment Agency

Utländska företag ger sin syn på investeringsklimatet i Västerbotten – vad kan vi göra bättre?

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2010 11:41 CEST

Den 28 oktober bjuder Västerbotten Investment Agency in länets utländska företag till Lövånger Kyrkstad för att diskutera näringslivet och investeringsklimatet i Västerbotten. Det kommer att vara ett tillfälle att träffa utländska företag inom olika branscher och i olika storlekar och ta del av deras syn på Västerbotten. Under eftermiddagen diskuterar vi styrkorna i länet och vad Västerbotten behöver jobba vidare med för att bli än mer konkurrenskraftig?

Tillsammans med företagarna kommer även representanter från länets kommuner, Länsstyrelse, Regionförbund, Invest Sweden och Västerbotten Investment Agency att delta i diskussionerna för att gemensamt diskutera företagsklimatet i Västerbotten.

Vi kommer att lyssna till presentationer från GE Healthcare i Umeå genom Åsa Fällman, Growth Initiative Leader och från en av länets färskaste etableringar Mr. Syed Musheer Hussain, Pakistan. Dessa två företagsrepresentanter kommer att berätta om sina respektive verksamheter, vad påverkar deras val och vad är viktigt för framtiden?

Eftermiddagen kommer även att erbjuda presentationer från Regionförbund, Invest Sweden och Länsstyrelsen samt avslutas med en paneldebatt för en öppen diskussion.

Media är välkomna att deltaga under konferensen. För mer information om hållpunkter i programmet kontakta Inger Edlund, informationsansvarig Västerbotten Investment Agency 070-259 95 05 inger.edlund@viavasterbotten.se

Om Västerbotten Investment Agency

Västerbotten Investment Agency (VIA) arbetar för att göra Västerbottens län till det mest attraktiva alternativet för utländska företag och investerare som funderar på att etablera eller expandera sin verksamhet i Sverige. Med expertkunskap i en mängd nyckelsektorer erbjuder VIA information om affärsmöjligheter samt assistans genom hela investerings- och etableringsprocessen. VIA är en regional partner till myndigheten Invest Sweden.