Addtruly AB

Utmärkelsen ”Sveriges viktigaste kvinnliga grundare 2018” går till Addtrulys grundare

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2018 19:11 CEST

Med eventet Female Founders vill DI Digital lyfta fram några av Sveriges främsta kvinnliga grundare av digitala bolag. Under mars och april månad lät man därför sina läsare rösta på kvinnliga entreprenörer som på olika sätt haft en positiv inverkan på det digitala näringslivet.

På lista fanns namn såsom Josefin Landgård som grundat den digitala vårdcentralen Kry, Elina Berglund Scherwitzl medgrundare av preventivappen Natural Cycles och Susanne Najafi som bl.a. grundat Eleven. Läsarnas uppgift var att rösta på den kvinnliga grundare som redan har åstadkommit eller har potential att göra störst skillnad i framtiden.

Förra årets vinnare, Lena Apler, medgrundare av Collector Bank, överlämnade priset på scen.

”Att kamma hem denna utmärkelse är helt otroligt med tanke på alla fantastiska entreprenörer som fanns med på listan! Jag tror och hoppas att läsarna har röstat på Addtruly eftersom företags sociala ansvar är en oerhört viktig fråga som berör många,” säger Anna Urombi, grundare och VD på Addtruly. Hon fortsätter:

”Det finns kvinnor inom techvärlden och det är av största vikt att lyfta fram dem för att inspirera fler kvinnor att våga satsa på sina idéer och sina drömmar. Ju fler kvinnor som lyfts fram, desto fler kvinnor kommer vi se inom några år inom denna bransch.”

Addtruly är ett digitalt CSR verktyg som hjälper företag att bygga lönsamma samarbeten med ideella organisationer. Addtruly matchar företag med relevanta ideella organisationer och tillhandahåller verktyg för att kommunicera engagemanget internt och externt. Genom att engagera företagen, deras kunder och medarbetare med en uttänkt strategi bygger man samarbeten som lyfter och stärker företagens varumärken och bidrar samtidigt till samhällsnytta.

AddTruly AB (org.nr. 556979-8613)