Mikz (Danir Marketing)

Utmanare inom mobil marknadsföring vill bara kommunicera på konsumentens villkor

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2012 09:20 CEST

Det finns nästan 2,5 miljoner smarta telefoner i Sverige och det mobila surfandet ökar kraftigt. Och nu blir det möjligt att kommunicera rakt i ner i kundens ficka när IT-entreprenören Dan Olofssons Danir Marketing lanserar Mikz, tjänsten som bara vill prata på mottagarens villkor.

Det händer saker inom mobil marknadsföring. Den 29 mars lanseras Mikz på Clustret i Stockholm. I samband med lanseringen ägnar man en hel eftermiddag åt framtidens viktigaste marknadsföringskanal: mobilen.

– Det här är en helt ny lösning. Vi ger mottagaren möjlighet att helt skräddarsy vad han eller hon vill ha för erbjudanden, förklarar Christer Björk, VD Danir Marketing, som står bakom Mikz.

För det är mobilens övertag över PC:n som driver mycket av utvecklingen inom såväl IT som marknadsföring just nu. Det är i alla fall gänget bakom Mikz övertygade om. Förutom att lansera den nya tjänsten bjuder evenemanget på Clustret på tre spaningar från talare med djupa insikter och egna erfarenheter inom mobil marknadsföring.

– Det enorma bruset som finns idag leder till en stor reklamtrötthet hos konsumenten. Därför är det nu viktigare än någonsin att bygga sina affärer på långsiktiga relationer. Inte snabba klipp. Det gäller att vara relevant, träffa rätt och nå fram. Mikz möjliggör det, säger Christer Björk.

Talare på Clustret 29 mars:
Rebecka Cedering Ångström (Ericsson ConsumerLab)
Andrew Bud (mBlox)
Katarina Chowra (Mobile Marta).

Malin Sjöman, Marknadschef Mikz/Danir Marketing, Tel: +46 733 18 59 90
E-mail: malin@mikz.com
Christer Björk, VD Mikz/Danir Marketing, Tel: +46 70 638 16 01
E-mail: christer@mikz.com

Om Mikz

Mikz är tjänsten för nästa generation mobil marknadsföring. Med Mikz väljer konsumenten själv vilka varumärken, företag och organisationer de vill ha uppdateringar och erbjudanden ifrån. För marknadsförare erbjuder Mikz en effektiv helhetslösning för att nå ut till konsumenterna och skapa engagemang direkt i deras mobiler. Du hittar Mikz på www.mikz.com samt på Facebook och Twitter @mikzclub

Om Danir Marketing

Mikz utvecklas och marknadsförs av Danir Marketing AB, ett helägt bolag inom Danir-gruppen. Danir AB startades 1993 av IT-entreprenören Dan Olofsson och äger, förvaltar och deltar aktivt i utvecklingen av noterade och onoterade bolag, främst inom utvecklingsintensiva branscher. Danir Marketings medarbetare har en unik, samlad kompetens inom marknadsföring, digital kommunikation och mobilitet – många av dem har upp till 20 års erfarenhet från respektive område. Tillsammans med ett tjugotal av branschens bästa utvecklare förverkligar och sprider vi nu Mikz.