Stora Enso AB

Utnämningar i Stora Enso

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2003 14:23 CEST

Kari Knuts har utnämnts till Senior Vice President, Research, Development and Technology, produktområde Papper fr o m den 1 September 2003. Han kommer att vara baserad vid Stora Ensos huvudkontor i Helsingfors och rapportera till Kai Korhonen, Senior Executive Vice President och chef för produktområde Papper.

Kari Knuts, 47, är för närvarande Senior Vice President, Strategy, Investment and Business Development, division Tryckpapper. Han anställdes i koncernen 1990.

Juha Vanhainen har utnämnts till Senior Vice President, affärsenhet Kontorspapper inom division Finpapper, fr o m 1 september 2003. Han kommer att vara baserad i London och rapportera till Jussi Huttunen, Senior Executive Vice President och chef för division Finpapper.

Juha Vanhainen, 42, är för närvarande brukschef för Uleåborgs Bruk. Han anställdes i koncernen 1990.

Sakari Eloranta har utnämnts till Senior Vice President, Pulp Competence Centre fr o m 1 augusti 2003. Han kommer att vara baserad i Imatra och rapportera till Arno Pelkonen, Senior Executive Vice President, produktområde Skogsprodukter.

Sakari Eloranta, 43, är för närvarande produktionschef vid Kaukopää massabruk. Han anställdes i koncernen 1987.

För ytterligare information, v g kontakta:
Kai Korhonen, Senior Executive Vice President, produktområde Papper, tel +44 7990 665048
Arno Pelkonen, Senior ExecutiveVice President, produktområde Skogsprodukter, tel +44 7909 893171
Kari Vainio, Executive Vice President, Corporate Communications, tel +44 7799 348197

Stora Enso is an integrated paper, packaging and forest products company producing publication and fine papers, packaging boards and wood products, areas in which the Group is a global market leader. Stora Enso sales totalled EUR 12.8 billion in 2002. The Group has some 42 500 employees in more than 40 countries in five continents and about 15 million tonnes of paper and board annual production capacity. Stora Enso's shares are listed in Helsinki, Stockholm and New York.

Detta pressmeddelande blev sänt till dig från Hugin Online, distributör av elektroniska pressmeddelanden för företag listade på de europeiska börserna. Adress: http://www.huginonline.se/STE