Kulturtavlorna

Utnyttja sportlovets sista dagar

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2013 14:23 CET

Stäng av TV:n, släck ner datorskärmen, sätt mobilen på ljudlöst och utnyttja de sista soliga dagarna av sportlovet. Kulturtavlorna tipsar om stockholms bästa kulturaktiviteter för barn.

Tolka Andy Warhol på Moderna Museet
Fram till lördag går en del av museet under namnet ”the Factory” som var namnet på konstnären Andy Warhols ateljé. Barn från fyra år får prova att trycka egna färgtolkningar av några av Andys mest kända verk. Den 29 juli till 2 september kan du och din lilla konstnär gå på en utställning för att titta på det egna mästerverket i Moderna Museets entréhall.

Armémuseet – prova, kläm och fråga
Vi lär oss bäst genom upplevelser. Särskilt de roliga. På Armémuseet får barnen prova soldatuniformer och ställa frågor. Har ni tur dyker det upp en riktig soldat från 30-åriga kriget.

Tekniska museet bjuder på äventyr i många olika former

Bygg legorobotar och experimentera med barnen. För den fordonsintresserade finns det elbilar och en 600 kvm stor modelljärnväg. Tillsammans med museets duktiga pedagoger får dina barn skapa egna mönster med hjälp av matematik, eller kanske vill ni hellre trycka tidningar och göra TV? På riktigt alltså. Här tar inte äventyret slut utan fortsätt gärna till den underjordiska gruvan eller till uppfinnarverkstaden.

Ta sporten till en helt ny nivå
Skridskoåkning och bandy står på schemat på Sportriksmuseet. Lär er vad som händer i kroppen under träning, hur de olika idrotterna ser ut i slow motion och känn på olika typer av idrottskläder.

Cirkus, kälkåkning och korvgrillning på Skansen
Skansen barncirkus är en klassiker och nu kan alla prova att vara cirkusartist. Det bjuds även på trätäljning, tipspromenader och ponnyridning.

Tejp, lim kartong och tetrapack – var kreativa tillsammans i Marabouparken
Bygg, klistra, klipp och skapa. Tillsammans med konstnärerna Jenny Berntsson och Ferhat Özgur får ni slipa kreativiteten. Bygg gosedjursmattor, tredimensionella städer, kartor, murar och mycket mer.

Om drottningar, prinsessor, kungar och stenhuggeri på Livrustkammaren

Upplev ett stycke historia och hjälp till att rusta upp slottet. Efter avklarat arbete får barnen självklart med sig ett diplom! För små prinsessor och prinsar finns en daglig visning som går under temat kungligheter. Välkommen!

Om Kulturtavlorna

Kulturtavlorna finns utplacerade på lyktstolpar i Stockholms innerstad. Här kan alla som utövar kultur köpa annonsplats. Bland våra kunder finns stora aktörer som museer och teatrar, men även små gallerier och privata konstutövare. www.kulturtavlorna.se

Vi försöker alltid hitta de bästa platserna så att kulturen kan nå maximalt antal unika kontakter. Idag har vi drygt 200 kunder som kontinuerligt marknadsför sina evenemang på stadens kulturtavlor.

Håll koll på kulturen och vinn biljetter
Gilla gärna Kulturtavlorna på Facebook och följ oss här på Mynewsdesk så får du nyheter, tips om kulturevenemang och möjlighet att delta i våra tävlingar.

Hör av dig till oss så berättar vi mer!