ScanMining AB

UTÖKAD FINANSIELL STYRELSEKOMPETENS TILL SCANMINING AB

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2006 14:37 CEST

ScanMinings styrelse förstärks med erfaren dansk finans- och bankman. Nomineringskommittén rekommenderar Henning Skovlund, 56 år, för inval till ScanMinings styrelse vid ordinarie bolagsstämma 12 maj 2006.

Nomineringskommittén rekommenderar samtidigt omval av följande personer: Jan Pettersson, styrelseordförande Nils-Erik Marinder Harald Meinhardt Bengt Nordin
Christer Olsson
Olle Widigsson
Reidar Östman

Henning Skovlund är sedan 2001 CFO i Bikubenfonden, BG Fonden, Kollegiefonden och styrelsemedlem i Saxo Bank samt Andersen ABC Foundation. Henning Skovlund är också knuten som extern lektor till Handelshögskolen inom fackområdena: "Strategi og ledelse" "Finansiel styring" "Köb og salg af virksomheder"

Henning Skovlund har dessförinnan en lång erfarenhet inom den danska bankvärlden.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Olle Widigsson, VD ScanMining
Tel: 0952-53908, Mobil: 076-8369738, e-post: olle@scanmining.se

ScanMining utvecklar för närvarande malmfyndigheter vid Pahtavaara i finska Lappland och vid Blaiken i Sorsele kommun i Sverige. ScanMining AB och Guinor Gold Corporation bedriver genom det gemensamt ägda bolaget Crew gold corporation prospekteringsverksamhet vid Kobbfos/Gjedde Lake i Pasvikområdet i Nordnorge. För mer detaljerad information om bolagets malmreserver och i övrigt hänvisas till bolagets hemsida www.scanmining.se