El & Industrimontage Svenska

Utökning av styrkan i Nordnorge till 70 montörer

Pressmeddelande   •   Mar 10, 2006 13:34 CET

El & Industrimontage utför sedan en tid tillbaka installationsarbeten vid naturgasfältet Snövit i Norra Ishavet utanför Hammerfest i Nordnorge.

Idag är cirka 45 montörer från El & Industrimontage på plats i Nordnorge. Efterfrågan på montörer har ökat och leder till att El & Industrimontage nu förstärker projektet med ytterligare 25 montörer.

- Utvecklingen av vår del i projekt Snövit har helt klart överstigit våra förväntningar. Våra montörer gör ett kanonarbete vilket har resulterat i att vi har fått förfrågningar att medverka i liknande projekt framöver i Nordnorge, berättar Affärsområdeschef Projekt Tomas Lindsbro.

Snövit-fältet är den första gasutbyggnaden i Barents Hav och närmare 55 miljarder svenska kronor investeras i gasfälten och de landbaserade anläggningarna.

För ytterligare information kontakta:
Olle Backman, VD El & Industrimontage Svenska AB, tfn 070-632 89 93, E-post: olle.backman@eiab.com
Tomas Lindsbro, Affärsområdeschef Projekt, tfn 070-212 17 22, E-post: tomas.lindsbro@eiab.com

El & Industrimontage Svenska AB (publ) är landets mest kompletta leverantör av el- och instrumentmontage med en fakturering om cirka 850 miljoner SEK och drygt 700 anställda. Koncernen levererar kvalificerade tekniska lösningar inom automation, elinstallation och kraftteknik, samt service och underhåll till indu­stri och offentlig sektor.

Tack vare fabrikatobundenheten och den tekniska kompetensen är El & Industrimontage ett av de snabbast växande koncernerna i Sverige inom branschsegmentet tekniska installationer. Företagets aktie är sedan 2001 note­rad på AktieTorget.