Hippie de Luxe ab

Utomhusmatlagning – så mycket mer än korv och kotlett

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2016 13:27 CET

Snart är sommaren här! Varma ljusa kvällar och en härlig grilldoft sprider sig över kvarteret. Blir det flintastek eller karrékotlett ikväll igen? I år är det dags att lyfta utomhusmatlagningen till en ny nivå. På stekhällen Plancha från ENO är det lika enkelt att steka fisk och skaldjur som kött, grönsaker eller frukt.

Plancha har en stekyta försedd med tre lager emalj. Den hårda ytan gör att även stålredskap kan användas utan att hällen repas. Ytan har även en non-stick beläggning, så att varken olja eller smör behövs till stekningen. Detta ger en hälsosam tillagning där matens naturliga smaker tydligt kommer fram.

Garanterad succé blir det när du bjuder in grannarna på en söndagsbrunch och steker ägg, bacon och grönsaker på din Plancha. Barnen överraskas med amerikanska pannkakor och glass, det är ju ändå sommar.

Plancha finns i flera olika modeller och storlekar samt för el och gasol. Plancha säljs hos utvalda återförsäljare av köksprodukter, bland annat KitchenLab, Cordon-Bleu och KitchenTime.se. Säljstart i april 2016 och på http://www.hippiedeluxe.se/varumarken/plancha-eno/ finns hela utbudet och rekommenderade försäljningspriser.

Hippie de Luxe AB har samlat några av marknadens bästa och mest intressanta varumärken för bakning och matlagning. Vår målsättning är att vara Skandinaviens bästa distributör av kvalitativa och hållbara produkter för er som vill ta vara på det naturen har att ge. Baka och laga mat från grunden, men gör det med stil.