MyTrendyPhone AB

Utrusta din Galaxy S4 Mini i tid- besök MyTrendyPhone.se!

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 17:22 CEST

Samsung Galaxy S4 Mini väntas komma till marknaden inom de närmaste veckorna. S4 mini är - som namnet antyder - en mindre version av S4, som inte är riktigt lika laddad med funktioner.

För att ge några exempel på skillnaderna mellan de två versionerna, ska vi nämna att Galaxy S4 mini har en 4,3-tums skärm, medan dess storebror har en skärm på 5 tum. Skärmupplösning är bara 960 x 540 pixlar, medan den stora S4 har en upplösning på 1920 x 1080 pixlar. Processorn i S4 Mini är en 1,7 GHz dual-core, medan det finns en 1,6 GHz quad-core processor i den stora S4, och det finns också mer RAM-minne i större S4.

Specifikationer talar tydligt till förmån för stora S4, och därför är det inte orimligt att förvänta sig en relativt stor prisskillnad mellan de två modellerna. Det lägre priset bör inte vara det enda skälet till att välja mini modellen - många människor helt enkelt inte gillar stora smartphones som inte kan användas med en hand. Det råder ingen tvekan om att Galaxy S4 Mini kommer att bli mycket populär.

En annan aspekt när man köper den här telefonen är dess tillbehör, och Samsung är känt för ett brett spektrum av officiella tillbehör gjorda för deras flaggskepp- telefoner. Framtida ägare av den här telefonen kommer att bli glada att höra att populära fodral ursprungligen gjorda för Galaxy S4 kommer att skäras ner för att passa mini- versionen. Således kommer Protective Cover +, S- View Cover och standard Flip Cover att finnas tillgängliga för S4 Mini.

Det råder ingen tvekan om att populära tillverkare redan har sin version av mobilfodral redo för den här telefonen. Och listan slutar inte med det - besök MyTrendyPhone Sverige och du kommer att hitta många fler tillbehör som hjälper dig att få ut det mesta av din nya mini smartphone!