Sveriges Managementkonsulter - SAMC

Utsedd MBA-stipendiat 2010

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 08:39 CET

STIPENDIUM FÖR AMBITIÖS KONSULT INOM SVERIGES MANAGEMENTKONSULTER

Executive Management Institute (EXMI) och Edinburgh Business School har beslutat att utge ett stipenium för utbildningen Master of Business Administration (MBA) på distans. Utbildningen är rankad som störst i världen under kategorin Online MBA 2010 av Financial Times (FT.com Business School Rankings).

SYFTE

Syftet är att stärka personens utveckling och karriär.

JURYNS VAL

Valet föll på managementkonsulten Magnus Eriksson, Visab Consulting AB. Visab Consulting är ett av de ledande företagen inom Business Change Management, Information Management och Business Solutions.

MOTIVERING

Magnus Eriksson har stort fokus på att växa i rollen som managementkonsult och att utveckla företaget. Han har en enastående drivkraft och initiativförmåga både internt i Visab Consultings affärsutveckling och på uppdrag hos kund. Magnus är också mycket socialt kompetent och kan balansera ledarskap och teamarbete på ett mycket bra sätt. Magnus själv ser stipendiet som en möjlighet att få en gedigen utbildning i hur företag fungerar.

Juryn har bestått av

Mikael Jensen, VD i Executive Management Institute

Anders Baude, VD i Implement AB

Öjvind Norberg ordförande i Sveriges Managementkonsulter.