Fatburen

Utses till Asset Manager: Crown Nordic Management får uppdrag för Fatburen

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 13:11 CET

Crown Nordic Management har utsetts till Asset Manager för fastigheten Fatburen (Fatburssjön 9) på Södermalm i Stockholm. Företaget kommer att representera de tyska ägarna i samtliga frågor gällande fastigheten.

Fastigheten Fatburen (Fatburssjön 9) är en kontorsfastighet med adress på Södermalmsallén och Magnus Ladulåsgata på Södermalm i Stockholm. Största hyresgäst i fastigheten är Skatteverket som hyr drygt 28 000 kvm av fastighetens totalt 48 000 kvm uthyrningsbar yta.

Håkan Larsson, Asset manager och Sören Ferin, Assignment manager från Crown Nordic Management representerar ägarna, tyska Aareal Bank, i samtliga frågor gällande fastigheten.

Crown Nordic Management erbjuder tjänster inom asset management både som leverantör och som aktiv ägare relaterat till förvaltning av fastigheter, förädling samt rådgivning vid köp och försäljning av fastigheter.

För mer information kontakta:

Håkan Larsson, Crown Nordic Management, tel: + 46 703 448 418, e-post: hakan.larsson@crown-nm.se

Om Fatburen
Fatburen erbjuder moderna kontorslokaler med flexibla och effektiva ytor. Totalt 48 000 kvm med adresser på Södermalmsallén och Magnus Ladulåsgatan, centralt belägna både vad gäller kommunikationer och Söders utbud av mat, dryck samt kultur. Ett projekt pågår för att väcka liv i kvarteret, fastigheten Fatburen bidrar med en förbättrad kringmiljö samt restauranger och service i gatuplan för att ge området ett lyft och en identitet. Crown Nordic Management företräder Fatburens ägare Aareal Bank i frågor kring fastigheten.