World Peace House

Utställning i fredenstecken

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 13:26 CEST

Utställningstillfälle nr: 1 var i samband med Örgryte Härlanda Festivalen 1a juni vid kulturhuset Kåken. Besökare visade sin uppskattning över WPH initsiativ. Förslaget att ställa ut 1a juni kom efter samtal med Studiefrämjandet, Falken, Göteborg.

Utställningstillfälle nr: 2 var Nationaldagen 6 juni i Falköpings stadspark. WPH hade en bra monterplats bredvid STF, framför lokalradion och mittemot Rödakorset. Nationaldagsfirandet var välbesökt och det var över 30 utställare. Efter samtal med Vuxenskolan, Centerpartiets, studieförbund som möjlig gjorde kontakt med arrangören för eventet; Stort tack.

För att nå fred och hållbar utveckling behövs: struktur, fokus och kontinuitet. World Peace House ambition är att skapa en levande arena för struktur, fokus och kontinuitet för fred och hållbar utveckling. Ett öppet hus som enar fredsinitsiativ stora som små. En arena för synlighet och samverkan. World Peace House ambition är att skapa en fysisk arena med dynamisk utställning, dagliga workshops, speakers corner och studiecirklar som förenar.