Mandator AB

Utvald till Recommended Certified Partner till Microsoft

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2003 14:40 CEST

Av Microsofts 965 partners i Sverige har Mandator valts ut som en av få och erhållit statusen Recommended Microsoft Certified Partner.

Microsoft tittar bl a på kriterier som kompetens, kundstock, närvaro på marknaden, spjutspets inom teknologi, antal anställda och ekonomiska nyckeltal då man årligen väljer ut sina Recommended Partners.

- Urvalet av Recommended Partners är noggrann och baseras på ett antal nyckeltal där endast de mest kompetenta lyfts fram. Det är oerhört viktigt att få fram dessa partners för att maximera investeringsnyttan för kunden, säger Emanuel Higwall, Business Productivity Partner Manager, Enterprise Partner Group på Microsoft.

Kunder till en Recommended Microsoft Certified Partner erhåller fördelar som bättre support och kvalitetssäkring av lösningar, större fokus från Microsoft, hjälp med bemanning av spetskompetens, möjlighet till besök i Redmond på Microsofts Executive Briefing Center mm.

Fakta
Mandator är både en Recommended Microsoft Certified Partner och en Microsoft Project Solution Provider. Andra områden där Mandator visat sin styrka inom Microsoft teknologi är mobilitet, bl a som utställare på eventet Mobility2day tillsammans med Microsoft och Telia, april 2003. Vidare var Mandator lanseringspartner till Microsoft vid lanseringen av Windows Server 2003 på Hovet i Stockholm, maj 2003 och kommer att vara lanseringspartner till Microsoft vid lanseringen av Exchange Server 2003 på Networks Telecom 2003 i Stockholm, september 2003.

För mer information, vänligen kontakta:
Björn Sandström, Microsoft Alliance Manager, Mandator, Tel: 08 - 675 95 36
Emanuel Higwall, Business Productivity Partner Manager, Enterprise Partner Group, Microsoft, Tel: 08 - 752 28 63
Robert Karlsson, Kommunikationschef, Mandator, Tel: 0709 - 565 141