Brubakken AB

Utvecklade modeller av JLG’s Teleskoplastare

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2013 15:28 CET

Teleskoplastare konstruerade för operatören

De nya lastarna från JLG är verkligt förarvänliga maskiner med bl.a nya förbättrade reglage och lättförståeliga indikatorer och instrumentpanelsenheter. Motorn, en mer miljövänlig och driftsäker steg IIIb-motorn från Deutz har också fått ett nytt omarbetat kylsystem som kan anpassas efter den miljö maskinen jobbar i. Huvudkomponenterna är mer lättåtkomliga eftersom motorn fått en ny placering  vilket ger god åtkomst vid servicearbetet samt ger en förbättrad visibilitet från hytten.

Lyft- och sänkfunktionen har fått snabbare respons i och med förbättrat oljeflöde i bommen och proportionella reglage, liksom att en extra dämpning i bommen gör transporter smidigare och mer ergonomiska. På 4000-serien har du stödben och nivellering som standard, vilket underlättar vid arbetet på ojämnt underlag och vid tunga lyft. I JLG’s sortiment av teleskoplastare finns modellerna 2505H, 3507H, 2906H, L2906H, 3706PS, 3707PS, 4014PS och 4017PS.

För mer information kontakta Brubakken AB,  026-12 47 00 www.brubakken.se

Brubakken har marknadens bredaste produktutbud av liftar för alla typer av höjdjobb och har över 35 års branscherfarenhet. Service, support och reservdelar. Vi är auktoriserade återförsäljare av JLG, Omme, Ruthmann, Multitel och Versalift. Även flishuggar från GreenMech.