BlackBerry

Utvecklarturné med BlackBerry kommer till Sverige

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2012 09:05 CEST

Idag kommer den globala utvecklarturnén BlackBerry 10 Jam till Sverige. Vid två tillfällen får svenska utvecklare möjlighet att lära sig mer om plattformen BlackBerry 10 som lanseras under första kvartalet 2013.

Research In Motion (RIM) bjuder in utvecklare till heldagsevent i Stockholm den 16 oktober och i Malmö den 17 oktober. Under tillfällena får mobilutvecklare träffa företagets experter på BlackBerry 10 och lära sig hur plattformens unika egenskaper kan användas för att utveckla framgångsrika appar. Kvalificerade utvecklare får dessutom ett exemplar av utvecklarmodellen BlackBerry 10 Dev Alpha så att de kan testa sina BlackBerry 10-applikationer under utvecklingsarbetet*.

Flera svenska utvecklare är på plats och har redan bekantat sig med BlackBerry 10:

”Vi tycker det är spännande med de nya möjligheterna hos BlackBerry 10. Att plattformen stöder en rad olika utvecklingsverktyg, till exempel HTLM5, gör den lätt att jobba med. API:erna hos Cascades-plattformen ser dessutom till att våra appar blir en integrerad del av BlackBerry Flow. Och det är riktigt roligt att utveckla på plattformen”, Mats Petersen, Regional Manager på Softhouse.

”Det är väldigt tillfredsställande att vara kreativ med musik och genom att flytta över Pacemaker till BlackBerry 10 kan ännu fler människor upptäcka hur kul och enkelt det faktiskt är”, säger Jonas Norberg, vd på Pacemaker.

För mer information om utvecklarturnén i Sverige:
16 oktober, Stockholm: http://www.blackberryjamworldtour.com/stockholm
17 oktober, Malmö: http://www.blackberryjamworldtour.com/malmo

*Note: Qualified developers will be determined by RIM using applicant information from the registration system. If a developer has already received a BlackBerry 10 Dev Alpha device at a previous BlackBerry developer event or from RIM, they are not eligible for this offer. Registrants who apply will be notified within 24 hours before the event if they are qualified to receive a device at BlackBerry 10 Jam. Qualified developers must collect their device in person at the World Tour event that they are registered for. Photo identification must be provided at the time of collection. Registrants cannot receive more than one (1) BlackBerry 10 Dev Alpha device during the BlackBerry 10 Jam World Tour.

The BlackBerry and RIM families of related marks, images and symbols are the exclusive properties and trademarks of Research In Motion Limited. All other brands, product names, company names, trademarks and service marks are the properties of their respective owners. RIM assumes no obligations or liability and makes no representation, warranty, endorsement or guarantee in relation to any aspect of any third party products or services.