Idus förlag

”Våga följa en dröm” av Lena Wallin

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2013 15:25 CET

Avgrundsdjup relationsdrama för unga vuxna. Så kan man beskriva den nya romanen Våga följa en dröm av författaren Lena Wallin. Romanen är en berättelse om att som ung, med episka drömmar om kärlek, jobb och resor, möta vägvalet med stort V – framtiden.

Linn går sista terminen på gymnasiet. Ung hästtjej omgiven av stora drömmar. Men också av slitande hemmaförhållanden och svåra beslut. I skolan glider hon allt längre bort från sin kompis Katja som varken syns till i klassrummet eller stallet längre. Och när basketkillen Vincent plötsligt dyker upp i Linns liv så komplicerar det saker och ting. Livet. Kärleken.

– Som ung vuxen i dag så förväntas man ta många viktiga beslut inför framtiden. Studier, jobb eller prova vingarna för någonting man brinner för – följa en dröm och se hur långt den tar en. Samtidigt slår kärleken och känslorna till och komplicerar livet ytterligare. Det är några av grundbultarna i Våga följa en dröm. Men även att man kan lyckas bara man ger sig sjutton på att man ska klara det, säger Lena Wallin.

Lena Wallin är uppvuxen i Ljungsbro utanför Linköping och bor numera i Uppsala. Hennes stora intresse är hästar, både som ryttare och forskare. Hon har en doktorsexamen i hästgenetik från Sveriges Lantbruksuniversitet och var den första kvinnliga ordförande i Svenska Hästavelsförbundet då hon tog över ordförandeklubban av Eskil Erlandsson. Våga följa en dröm är hennes debutbok.

Lena Wallin

För recensionsexemplar, vänligen kontakta:
Ulrika Slottner, Idus förlag
ulrika@idusforlag.se

Idus förlag, bokförlaget med hjärtat hos författarna.