Details from Sweden AB

Våga inspireras - stick ut!

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 08:00 CEST

Höstens stora trend är stickat. Trendfaktorn har höjts mycket tack vare unga, svenska designers så som Sandra Backlund och Dagmar. Nu lanseras en ny, helt unik designer - Swedish Grandma.

Från tönt till trend
Töntstämpeln som har funnits på stickat är definitivt borta - stickning har blivit trend. Allt ifrån nya designers till stora klädeskedjor satsar stort på stickat hösten 2008. Det hetaste är att kombinera klara färger med mönster.

- Stickning är hetare än på länge, både för tjejer och killar. Det man söker är framförallt det unika och möjligheten att sticka ut. Vi har skapat Swedish Grandma som stickar den nya svenska mössan. Det var ett tag sedan Stenmarksmössan satt på var mans huvud, nu lagom till hösten och vintern 2008 finns en ny möjlighet - i Swedish Grandmas nya Sverigemössor, säger Annika Sundin, VD på Details from Sweden AB som står bakom Swedish Grandma.

Swedish Grandma - 56 års erfarenhet
Swedish Grandmas produkter är stickade av en äkta svensk mormor med 56 års erfarenhet av stickning.

- Att i dagens stressade samhälle kunna erbjuda hemstickade mössor, halsdukar och raggsockor som är stickade med kärlek känns härligt. Kunden kan vara säker på att plagget tillverkats miljömässigt och att man bär en helt unik produkt, säger Annika.

Modeller av Swedish Grandma
Swedish Grandma har skapat Sverigemössan med tillhörande Sverigehalsduk. Mössan finns i två modeller - en kort för den modemedvetna och en lite längre för den lite mer vågade. Halsduken finns även den i två modeller - en kortare och en riktigt lång. Dessutom finns The Swedish Thicksock som värmer härligt på kalla höstkvällar.

- Behovet att synas och visa upp sitt ursprung blir större och större. Swedish Grandmas modeller uttrycker en svenskhet som är genuin och helt unik, avslutar Annika.

Alla Swedish Grandmas modeller hittas på www.swedishdetails.com

Mössa
Halsduk
Racksocka

Annika Sundin, VD, Details from Sweden AB.
Mejl:
annika.sundin@swedishdetails.com

För högupplösta pressbilder, kontakta Annika Sundin.
Alla bilder är fria att användas med hänvisning till Swedish Details eller
www.swedishdetails.com.
Välkommen att kontakta Annika Sundin för att låna produkter till fotograferingar.

Boilerplate Swedish Details
swedishdetails.com är den nya Sverigebutiken på nätet. Swedish Details erbjuder sammansatt svenskhet genom trendledande, inspirerande och miljömässiga svenska, design- och hantverksprodukter. Hos Swedish Details hittar du även servicetjänster så som personliga guider i Stockholm.www.swedishdetails.com Sweden. Wherever you are.