TUK AB

”Våga leda effektivt” nominerad till Årets ledarskapsbok

Pressmeddelande   •  Nov 25, 2010 13:44 CET

Sveriges HR-förening utser varje år Sveriges bästa ledarskapsbok och till tävlingen nomineras ett tiotal böcker som tävlar om titeln. Malin Trossings bok Våga leda effektivt är en av dessa. Boken har redan fått goda recensioner i branschtidningarna Chef, Personal & Ledarskap, Projektvärlden, Kvalitetsmagasinet, Ny Teknik, Byggvärlden och Passion for Business.

Boken handlar om att välja effektivitet i stället för stress – något som många ledare lider av i dag. Lösningen handlar om att våga: Att våga släppa taget genom delegering och att våga prioritera bort arbete och riskera att inte ha fullständig kontroll. Bara genom mod och tillit kan ledare bli riktigt effektiva och slippa sin stressiga vardag och Malin visar i sin bok hur det går att lösa.

Boken är utgiven av det Karlstadbaserade förlaget TUK Förlag AB som ger ut praktisk ledarskapslitteratur.

- Från första mötet med Malin då hon presenterade sin bokidé har vi trott på bokens innehåll och budskap, säger Tomas Gustavsson, vd för TUK Förlag. Malin vet verkligen vad hon talar om med en bakgrund som chef i både stora konkurrensutsatta företag såväl som små start-up-verksamheter som på kort tid måste visa resultat för att överleva.

Vinnaren koras i tidningen Personal & Ledarskaps januarinummer i början av 2011 som når 40 000 läsare.

Om den nominerade boken:

”Våga leda effektivt” (http://www.tuk.se/index.php/vaga-leda-effektivt.html)

Författare: Malin Trossing

Förlag: TUK Förlag AB