TUK AB

Våga leda effektivt! - ny titel från TUK Förlag

Pressmeddelande   •  Sep 02, 2010 14:37 CEST

Boktitel: Våga leda effektivt!

Författare: Malin Trossing

Våga leda effektivt! är en bok som ger dig konkreta tips om hur du kan gå till väga för att bli effektivare och jobba smartare, inte snabbare. Boken ger också en inblick i varför vi så lätt hamnar i en karusell av övertid och omotiverade medarbetare, när det egentligen är mod och enkla tekniker som är lösningen.

Är det svårt att få tiden på jobbet att räcka till? Har du fått nog och vill göra något åt saken, men vet inte vad? Känner du som chef att dina medarbetare har mer att ge? Du är inte ensam. Runt om i våra företag finns det många ledare som sitter i samma sits. Men vet du vad, det behöver inte vara så. Det är inte ens svårt att göra något åt. Men det krävs mod för att leda effektivt.

– Malin har stor erfarenhet från såväl små som stora verksamheter och lever som hon lär. Effektivitet är hennes ledord i allt och vi har haft en väldigt smidig och effektiv process från första mötet till den färdiga bokens utgivning, säger Tomas Gustavsson, VD för TUK Förlag. Vi fortsätter att ge ut praktisk ledarskapslitteratur och den här bokens verktyg och tips gör dig effektivare vare sig du är ledare eller anställd.

Sagt om boken:

”Äntligen en bok som tar ledares stressiga vardag på allvar och ger konkreta och praktiska råd om vad de kan göra åt saken. Att arbeta med sin effektivitet är det enda logiska eftersom vi inte kan springa fortare. Vi måste fokusera på att göra rätt saker och att göra dem rätt. Boken är verkligen en tankeställare för det är som Malin skriver, det krävs mod för att våga leda.”

Patrik Boman, Koncernchef Cybercom Group

”Våga leda effektivt!”

(http://www.tuk.se/index.php/vaga-leda-effektivt.html)

Förlag: TUK Förlag AB

ISBN: 9789186419035

Boken kan köpas av bokhandlare, beställas av TUK Förlag AB (www.tuk.se) eller via internetboklådor.

TUK Förlag - praktiskt om ledarskap