TUK AB

Våga leda modigare! nominerad till årets ledarskapsbok 2012

Pressmeddelande   •  Apr 11, 2012 10:52 CEST

Boken Våga leda modigare! Bra ledarskap är lättare sagt än gjort skriven av Malin Trossing är nominerad till tävlingen årets ledarskapsbok 2012. Det är dessutom andra gången det händer Malin.

Sveriges HR-förening, som ger ut tidningen Personal & Ledarskap, utser varje år Sveriges bästa ledarskapsbok. Malin Trossings förra bok, Våga leda effektivt, tog sig till topp-tio-listan och nu är hennes nya bok nominerad till tävlingen.

– Det känns fantastiskt att även min andra bok, Våga leda modigare, nomineras till Årets ledarskapsbok säger författaren Malin Trossing. I min första bok, Våga leda effektivt, beskrev jag tekniker för att effektivisera arbetet och den växte fram när jag gjorde karriär parallellt med att få tre barn, När jag formulerade idéerna i den första boken insåg jag att en stor del av att lyckas leda effektivt faktiskt handlade om mod. Att våga ta beslut, stå för sin åsikt och att våga släppa det viktiga man har för händerna för att få gruppens resultat att bli bättre.

Dessutom har Malin intervjuat de tre modiga och inspirerande ledarna Pigge Werkelin (entreprenör), Elisabeth Styffe (chef SBAB), Marika Skärvik (vd Mentorius, Årets chef 2005) och återger deras syn på att få ett modigare ledarskap i boken.

Boken är utgiven av TUK Förlag AB i Karlstad som ger ut praktisk ledarskapslitteratur.

- Det känns fantastiskt! Juryn hörde av sig och efterfrågade specifikt Malins bok till tävlingen, säger Tomas Gustavsson, vd för TUK Förlag. Det är Malins andra och förlagets femte bok som nomineras till tävlingen.

Boken har redan fått väldigt fina recensioner på forum och i tidningar, bland annat i Svenska Dagbladet, Vd-tidningen och NyTeknik. Tidningen Personal & Ledarskap når över 40 000 läsare och tävlingen är Sveriges största i ledarskapsgenren.

Om den nominerade boken:

Titel: Våga leda Modigare! Bra ledarskap är lättare sagt än gjort.

Förlag: TUK Förlag AB

ISBN: 9789186419165

Boken kan köpas av bokhandlare, beställas av TUK Förlag AB (www.tuk.se) eller via internetboklådor. Läs mer om boken på www.vagaledamodigare.se.

TUK Förlag AB ger ut praktisk ledarskapslitteratur.

Östra Kanalgatan 10, 652 20 KARLSTAD, Tel 054 – 527 82 00

www.tuk.se