Ung Företagsamhet Borås

Våga Vara Egen -Den regionala mässan i UF-företagande för region Älvsborg 6-7 mars

Pressmeddelande   •   Mar 04, 2012 21:18 CET

Skolor från 7 kommuner finns med och ca 650 elever deltar! Förutom elever har ca 40 lärare konferens på Åhaga och ca 70 personer från näringslivet jobbar i 12 olika jurygrupper för att utse vinnare som får representera Älvsborg i Stockholm på SM i UF-företagande.

Vinnarna i tävlingarna "bästa affärsplan", "bästa logotyp" och "bästa webb" är klara men offentliggörs på invigningen den 6 mars kl 16. Vill man ta del av resultatet hör man av sig direkt till regionchefen 0706-141365.

Följande kommuner har deltagande företag; alingsås 24 företag; Vårgårda 6 företag, Herrljunga 5 företag, Tranemo 8 företag, Ulricehamn 15 företag, Mark 11 företag, Borås 98 företag ( fördelat på 10 gymnasieskolor)

I Ung Företagsamhet Älvsborg läser ca 25% av alla gymnasieelever UF. Undersökningar visar att 24 procent, av dem som drivit UF-företag genom historien, tio år senare har företagarerfarenhet. I snitt anställer de fyra personer vilket gör att dessa elever har bidragit till minst 180 000 nya arbetstillfällen.