Tedact AB

Vågföretag byter namn

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2010 16:01 CET

Det svenska vågföretaget Scanweigh med försäljning och installation av mobila vågsystem för entrepenadmaskiner byter namn till TEDACT.

Scanweigh Vågsystem startades av Freddy Lund i mars 2010 efter ett förvär av Intersoft Sverige AB och har på kort tid etablerat sig som leverantör av mobila vågsystem för bl.a. grävmaskiner, hjullastare och truckar. Vi har funnit det lämpligt med namnbyte då namnet har likheter med andra företag i branschen.

- Vi väljer att se namnbytet som en möjlighet att profilera oss ännu tydligare som en given samarbetspartner för entrepenadbranschen, säger Freddy Lund, VD på TEDACT, med bakgrund som tidigare ägare av Scanlaser.

Namnet TEDACT är en förkortning av de värdeord som företaget representerar och jobbar för - Trust (förtroende), Efficency (effektivitet) och Development (utveckling) sammankopplat med ordet Act (agera) =TEDACT.
- Det känns väldigt positivt med ett företagsnamn som innehåller våra värdeord, samtidigt som vår nya logotype symboliserar de tre elementen - Trust, Efficency och Development, i en ständigt rörelse, Act.
Jag är mycket nöjd med både namnet och vår nya logotype, säger Freddy Lund.

TEDACT ökar sin försäljning och har under sommaren och hösten anställt två nya montörer för att hantera antalet installationer.

- Vi märker ett stort intresse för våra vågsystem och speciellt för vår grävmaskinsvåg - X-Weigh - eftersom det inte tidigare funnits ett väl fungerande vågsystem för grävmaskiner. Vi kommer att utöka både produktsortiment och kundsupport och ni kommer att få höra mycket från TEDACT framöver, säger Freddy Lund.

Tedact är ett företag inom hydraulisk vägning och erbjuder professionell rådgivning, installation, service och support av vågsystem.

Tedacts målsättning är en rikstäckande organisation med säljare och montörer där förstklassig service och support kommer att vara givna grundstenar i verksamheten. En stark företagskultur med ledstjärnor som utveckling, effektivitet och förtroende är själen i företaget.

Tedact har sitt huvudkontor i Karlstad.