Softhouse

Vårdfinnaren – En ”app” för alla mobila plattformar

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2012 12:43 CEST

Softhouse Consulting har nu visat vad vi kan som applikationsutvecklare, genom att släppa ”Vårdfinnaren” på alla mobila plattformar. Vårdfinnaren är en produkt för att göra det lätt för vårdbehövande att hitta apotek, vårdcentraler och sjukhus.

Vårdfinnaren är en applikationen som använder GPS och kartor för att visa var användaren är och var serviceetableringarna finns. När användaren har valt ett apotek, vårdcentral eller sjukhus kan användaren se information om etableringen, navigera till platsen och ringa direkt från applikationen. Softhouse erbjuder nu vårdgivare och apotek att lägga till information om öppettider och logos i applikationen till ett lågt fast pris. En presentation av vårdfinnaren finns att ladda ner via vår hemsida, www.softhouse.se/downloads/softhouse_vardfinnaren.pdf, eller kontakta Ola Persson, ola.persson@softhouse.se .

Softhouse är ett av Skandinaviens ledande konsultföretag inom Lean Software Development. Vi växer nu på flera orter – med många gamla och trogna klienter, och en hel del nya. Idag har Softhouse ca 150 anställda på fyra olika kontor, Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Sedan starten 1996 har vi expanderat i stadig takt och gått med vinst varje år. Med denna stabilitet som grund fortsätter vi att producera och leverera mjukvara samt att utveckla våra klienter med Lean/Agile som den gemensamma faktorn; faktum är att vi betraktas som en av de främsta i Skandinavien på just Lean Software Development. Vi behärskar mjukvaruintensiva, stora och komplexa system och är vana att jobba med krävande klienter som ABB, Schneider och Telenor. Ryggraden i företaget är våra konsulter. De har ett gott rykte i branschen eftersom de lyckas med sina uppdrag, är enkla att ha att göra med och sätter affärsnyttan i fokus. Dessutom präglas de av den växande yrkesstolthet inom vårt skrå som speglas av initiativ som Software Craftsmanship – vi vill ta aktivt ansvar för hur väl vi utför vårt arbete och vi vill känna oss respekterade av kolleger och partners. Smarta människor i snabba flöden som levererar effektiv mjukvara – det är vad Softhouse står för!