BikingBaby.se

Vårens nya modeller på väg från holländska Bobike: Sprakande färger, lekfulla mönster och nya smarta cykelväskor!

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 15:58 CET

Det blir färggladare på cykelbanan i år! I 2013-kollektionen presenterar 60-årsjubilerande Bobike en rad färgstarka Mini-cykelsitsar och lanserar samtidigt nya smarta cykelväskor, utformade för att passa tillsammans med cykelsits.

Bobikes storsäljare, frammonterade Mini Classic-cykelsitsen, kommer 2013 i en rad nya designutföranden och det är framför allt sprakande färger och lekfulla mönster som dominerar. Ränder på längden och tvären, brokiga blommönster står sida vid sida med sobrare nyanser och erbjuder mängder med möjligheter för att mixa och matcha.

Samtidigt lanserar Bobike en kollektion praktiska cykelväskor, ”Bobag”, som enkelt fästs på pakethållaren och är skräddarsydda för att optimalt passa tillsammans med cykelsits. De är tillverkade i tålig polyester, rymmer hela 32 liter och är designade för att jämnt fördela vikten på cykeln, perfekt när man skall lösa vardagslogistiken. De finns i tre designmönster (som matchar årets Mini Classic-sitsar) samt svart.

60-årsjubilerande Bobike är en av världens ledande fabrikanter av cykeltillbehör. Med rötterna i den holländska traditionella cykelkulturen erbjuder man ett exklusivt utbud av cykelsitsar och accessoarer tillverkade lokalt, bl.a. 2012 års prisvinnande Mini Exclusive-modell. Bobike har mycket stort fokus på säkerhet och cykelsitsarna är godkända enligt den senaste höga europeiska säkerhetsstandarden EN 14344. Bobike Mini-cykelsitsarna har fått en rad utmärkelser. Samtidigt som de prisats för säkerhet och användarvänlighet, har också den stilrena och roliga designen uppmärksammats.

Mer information & bilder

BikingBaby.se är ett nystartat grossistföretag som drivs av Jenny Edh Jansen, nybliven entreprenör (efter 15 års marknadsförande av bl.a. lyxhotell), småbarnsmor och hängiven citycyklist. Vill du veta mer om BikingBaby.se och Bobike cykelsitsar, kontakta Jenny Edh Jansen på 0703-788428 eller jenny@bikingbaby.se. Maila oss gärna för högupplösta bilder. www.bikingbaby.se