Joomla! User Assocation Sweden

Vårens stora Joomla! event - Joomla!Day Sweden - arrangeras den 26 maj 2012

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2012 21:40 CEST

Joomla!Day arrangeras av Svenska Joomlaföreningen för sjätte året. Det är den 26 maj i Stockholm som gäller. Om du är Joomla!-entusiast eller om du bara är nyfiken på Joomla! så vill du inte missa denna händelse. Det är ett bra tillfälle att få höra de senaste nyheterna från Joomla!, få tips och idéer från andra i den svenska Joomla!communityn, och inte minst, att träffa andra Joomla!användare.

Plats: Scandic Hotell Anglais, Humlegårdsgatan 23, Stockholm
Datum och tid: 2012-05-26 kl. 8.30-16.30

Ur programmet:

• Joomla 2.5 - What's new? - Brian Teeman, en av grundarna till Joomla och OSM
  • Multispråk i Joomla 2.5 - Stefan Gagner, Mei Ya e-Service
  • Vad är Zoo? - Chris Tornerhielm, Snowpeak
  • Joomla showcase - flera exempel på sajter byggda på Joomla presenteras
  • Runda bordssamtal i olika grupper med moderator kring ämnen som t.ex. SEO, webbhotell, nyhetsbrev, ZOO mm
  • Trendspaning från "J and Beyond" - Sarah Watz och Tom Kershaw, Pixpro
  • Joomla 3.0 - framtidsspaning - Sarah Watz, Pixpro
  • Vill du lära dig att bli fullbokad? - Peter Watz, Watzit
  • Joomlaföreningens årsmöte 16.30-17.30 (gratis för medlemmar)

Besök www.joomladay.se för mer information.

Deltagaravgift: Medlem i Joomlaföreningen betalar 750 kr. Icke medlem i Joomlaföreningen betalar 850 kr. Ingen moms tillkommer. Är du inte medlem så kan du bli medlem i samband med att du anmäler dig till Joomladagarna. Då får du ett kanonpris: Betala 800 kr för både medlemskap och Joomla!Day.
OBS! Antalet platser är begränsat. Så boka din plats idag för att försäkra dig om att du får en plats. www.joomladay.se

Om Joomla!
Joomla! är ett prisbelönt publiceringssystem (CMS) som ger både proffs och amatörer möjligheten att bygga och administrera funktionsrika, kraftfulla webbplatser utan att ha någon kunskap i webbprogrammering. Joomla! är utvecklad för att hantera allt från enklare hemsidor till komplexa företagsapplikationer. Joomla! har öppen källkod och grundversionen är helt kostnadsfri. (Joomla! är släppt under GPL licens.)

Joomla! användandet är utbrett över hela världen och ca 400.000 nedladdningar av Joomla! sker varje månad. Fler än 30 miljoner nedladdningar av Joomla! har skett sedan den första versionen av Joomla! släpptes den 17 augusti 2005.

För vidare information kontakta
Ordförande Sarah Watz på ordforande@joomlaforeningen.se mobil: 070-8755 115