Dixie AB

Vackraste utestilen med nya sittpuffar, mattor & bordstabletter av återvunnen och hållbar PET

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2017 14:23 CEST

Svenska Dixie lanserade nyligen en hållbar linje för utomhusbruk genom produkter tillverkade av 100% återvunna PET-flaskor. Stilrena bordstabletter, sittpuffar och mattor ger tomma PET-flaskor ett nytt liv och betonar fokus på hållbarhet i en harmonisk färgskala.

Dixies nya kollektion är skapad av återvunna PET-flaskor som omvandlats till mjuka, slitstarka polyestertrådar och därefter vävts ihop till vackra bordstabletter, mjuka mattor och bekväma sittpuffar tack vare ett magnifikt handarbete av skickliga hantverkare. Denna stilrena kollektion står sig i strilande regn och strålande solsken och gör enkelt din utomhusmiddag, fika eller avkopplande vilostund i friska luften extra inbjudande och ombonad. Puffarna, mattorna och bordstabletterna finns i olika bindningar och i såväl runda former som raka siluetter - samtliga i mjuka, dova nyanser av rosa, grått och vitt. Givetvis gör sig produkterna lika bra inomhus och användningsområdena är därför obegränsade – endast fantasin sätter gränser! Se hela kollektionen här.

Ladda ner artikeln i sin helhet inklusive bilder (.pdf).

Välkommen att följa oss:

Dixie erbjuder hållbara och uttrycksfulla inredningsprodukter för hemmet med självklar funktion som väcker positiva känslor. Vårt sortiment är en mix av externa varumärken och egenutvecklade produkter som säljs genom utvalda återförsäljare. Dixies egna produkter har en aktuell design med ett tydligt personligt uttryck och de produceras med respekt för miljön.