Watzit 2.0 AB

Vad är det för skillnad på en säljare och en tjänsteföretagare?

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2014 10:24 CEST

En säljare har som yrke att få kunden att köpa säljarens produkter / tjänster. En säljare levererar oftast inte produkterna själva eller utför tjänsterna. En säljare är övertygad om att med rätt säljtekniker och att skapa ett behov så kommer kunderna att köpa.

En tjänsteföretagare är en person som erbjuder sina tjänster till de som har behov av dem och utför tjänsten själva. En tjänsteföretagare bygger relationer med sina potentiella kunder så att när behovet uppkommer så kommer de bli bokade.

Det finns mängder av utbildningar för säljare: bättre avslutstekniker, spin-metoden, sell-not-sell, tratten, så får du snabbare avslut, ABC – Always Be Closing etc. Dessa utbildningar och kurser passar säljare. Men för oss andra som lever på att utföra vårt yrke finns inte lika många. Visst försöker de som säljer säljutbildningar sälja dessa till tjänsteföretagare men det fungerar inte så bra. En tjänsteföretagare är raka motsatsen till en säljare. En tjänsteföretagare lyssnar och förstår sina potentiella kunder och kan ta ett nej.

Det finns en utbildning för tjänsteföretagare som är framtagen just för tjänsteföretagare och hur de kan få fler kunder utan att bli en säljare. Dessa kurser bygger på BliFullbokad.nu-konceptet och de fungerar. Konceptet är framtaget av tjänsteföretagare för tjänsteföretagare.

För mer information om BliFullbokad.nu-konceptet

KontaktPeter Watz 070-8403191

Watzit 2.0 AB är ett konsultföretag med utbildningsverksamhet som hjälper och utbildar tjänsteföretagare att utveckla sin verksamhet.