DocuPartner AB

Vad är Solid ink?

Pressmeddelande   •   Jul 23, 2012 07:30 CEST

Det är dags att tänka om när det gäller bläck.

Jämfört med färglaserskrivare, ger solid ink upp till 90 procent mindre utskriftsavfall, eftersom det inte finns några kassetter att återvinna och färre förpackningar som hamnar på soptippen.

Solid Ink är en innovativ och prisbelönt färgutskriftsteknik som bara erbjuds av Xerox. Den uppfanns 1991 i Wilsonville i Oregon, USA, där den tillverkas än idagXerox solid ink-teknik är lätt att använda och ger ett fantastiskt utskriftsresultat med utmärkt färgkvalitet. Tekniken har dessutom följande fördelar:

• Avfallsmängden minskar med upp till 90 procent jämfört med motsvarande färglaserskrivare.
  • Den totala ägandekostnaden är otroligt låg.

Med kassettfri solid ink sänks driftskostnaderna eftersom det finns betydligt färre utbytbara komponenter i enheten. Därför kan vi erbjuda lägre priser per färgsida.

"Utskriftssystemet (med solid ink) är inte alls lika komplicerat som xerografi. Det finns färre rörliga komponenter och färre utbytbara förbrukningsvaror, vilket kan ge lägre driftskostnader som helhet."

Läs mer om:
Vaxtekniken
Myter om vaxtekniken ( som våra konkurrenter gärna pratar om )
Produkter

DocuPartner erbjuder helhetslösningar inom dokument- och utskriftshantering, kontorsmaskiner, kopiatorer, kontorsmaterial och service. Vi har en tydlig miljöprofil och är certifierade enligt miljöledningssystemet ISO 14001. Vi strävar hela tiden efter att erbjuda de mest miljövänliga produkterna och lösningarna som finns tillgängliga på marknaden.