Blodcancerförbundet

”Vad är tid” när man får cancer?

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 16:08 CEST

Konstutställningen ”Vad är tid… varje sekund räknas?” visas under Internationella lymfomdagen den 15 september i Stockholm. Konstutsällningen har tidigare visats under Almedalensveckan och har nu flyttats vidare och visas över hela Sverige. Bakom idén står Nätverk mot cancer som i sin tur har fått hjälp av projektledaren Bertil Bäckström.

Tanken var inledningsvis att peka på orättvisorna i cancervården. Men eftersom vi vet att kultur betyder så otroligt mycket om man är sjuk så tyckte vi att det här var en fin idé. När utställningen visats klart i Sverige ska verken auktioneras ut.

Medverkande konstnärer:
Joakim Allgulander, Eva Bergenwall, Cecilia Carlén, Angela Duckert, Agneta Ganzelius, Katarina Grip Höök, Jessica Lundeberg, Juri Markkula, Jeanette Path och Hanna Stahle.

Tidpunkt: 15 september 17.00-19.30
Plats: Svenska läkarsällskapet, Klara Östra Kyrkogata 10

Kontaktperson:
Hasse Sandberg, förbundssekreterare Blodcancerförbundet
Telefon 08-546 405 40, 070-273 89 72

Blodcancerförbundet

Blodcancerförbundet är en ideell intresseorganisation för dem som drabbats av blodcancer eller annan allvarlig blodsjukdom, deras närstående och personal inom hematologi. Blodcancerförbundet har cirka 3 300 medlemmar och 15 lokalföreningar. Förbundet är medlem i Handikappföreningarnas samarbetsorgan, HSO. www.blodcancerforbundet.se