Bokförlaget Siljan

Vad betyder recensioner?

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2013 15:50 CET

Romanen Ett annat liv är möjligt (Bokförlaget Siljan) utkom i februari i år och hittills har 57 exemplar sålts. Mot bakgrund av många positiva omdömen från läsare och recensenter (se exempel här nedan) är inte denna siffra alltför imponerande. Borde inte de här uppskattande orden - som bokhandlare, bibliotek, kulturredaktioner och förlagets tidigare kunder fått ta del av - ha resulterat i större försäljning? Vad krävs av en bok för att den ska uppmärksammas? Hur når ett litet förlag fram till presumtiva läsare? Vilka omdömen behövs för att någon ska trycka på beställningsknappen?

• Otroligt bra bok!
  • Kapitlet om kommunikationskonsulten är obetalbart!!!
  • Det här är en roman utan gäspningar.(Dala-Demokraten)
  • Mycket underhållande.
  • Spännande historia, spirituellt berättad. (Wermlandiana)
  • Trevlig kärlekshistoria, friarbrevet underbart.
  • En njutning att läsa är mötet med kommunikations-konsulten.(Dala-Demokraten)
  • Väldigt bra bok!
  • Samtidigt präglas hela berättelsen, både språkligt och innehållsligt, av humor.(Falu Kuriren)
  • Boken är mycket läs- och tänkvärd.
  • Jag anser att detta är en bok man inte lägger ifrån sig förrän man läst den till sista stycket. (Dalapennan)
  • Spännande och kul.
  • Rolf Christersons nya roman kretsar kring frågeställ-ningar om hur man bygger ett lyckat liv. (Falu Kuriren)
  • Gott om bitande repliker som man kan skratta gott åt.
  • Du kan verkligen skriva!
  • Samhällskritik av det vettigare slaget. (Wermandiana)
  • Relationen är ett av de områden där Christerson överraskar in i det sista. Den passage som dröjer sig kvar längst är dock en skogsvandring, där författaren ruskar om perspektivet, - - - spränger alla gränser mellan nu och då, omöjligt och möjligt.  (Falu Kuriren)
  • Man undrade verkligen hur det skulle sluta.