Guava Sverige

Vad blir resultatet? Nå nya höjder på Internet med hjälp av Google Analytics!

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 11:56 CET

Kravet på mätbara resultat ökar och det är viktigare än någonsin att kunna mäta effekten och se vad som händer på er webbplats. Torsdagen den 10 december anordnar Guava ett kostnadsfritt webbinarium som belyser ämnet Google Analytics.

Google Analytics är ett kraftfullt verktyg som hjälper företag att se vad som händer på deras webbsidor. Med hjälp av verktyget kan ni se vilka effekter förändringar på era webbsidor ger samt vilka åtgärder som är lämpliga för att förbättra webbplatsen och öka omvandlingarna.

På webbinariet ger Guava er information om de viktigaste av Google Analytics funktioner och möjligheter. Talare Jacob Rastad som är Google Analytics Expert på Guava går bland annat igenom hur ni med hjälp av Google Analytics kan mäta resultatet av er marknadsföring  både offline och online samt möjligheten att integrera verktyget med Google Adwords för att mäta er sökannonsering (PPC).

Ämnet på webbinariet är - Google Analytics- Hur vet du att tomten kommer till dig?

Webbinariet sänds online 10 december kl 10.00, eventet pågår cirka 20 minuter och avslutas med en frågestund.

För mer information och anmälan till webbinariet>>

För mer information kontakta Emma Allgren, telefon: 0480 78 01 00, e-post: emma.allgren@guava.se

Guava Sweden AB är en nytänkande digital marknadsföringsbyrå. Guava erbjuder en hög expertis över hela spektrumet utav digital kommunikation. Företaget levererar helhetslösningar inom sökmotorsmarknadsföring i form av både sökmotoroptimering för den organiska sökträfflistan, sponsrade länkar (PPC) på sökmotorerna och effektmätning och uppföljning på era investeringar med hjälp av verktyg som Google Analytics.