Sensus Studieförbund Stockholm-Gotland

Vad fan är en psalm? – Tomas Andersson Wij och Irma Schultz Keller på Klubb Manifest den 15/2

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2010 11:22 CET

Klubb Manifest – en scen för rättvisa, är en annorlunda, återkommande klubb och sprakande kulturscen på Lilla hotellbaren vid Medborgarplatsen i Stockholm. Den 15 februari är temat "Vad fan är en psalm?". Medverkar gör Tomas Andersson Wij, Irma Schultz Keller och elever från Rockmusikerlinjen i Stockholm.

Initiativet till klubben kommer från några ungdomar på Fryshuset och Nacka Gymnasium. Målet är att allt från unga indiekids till gamla proggare tillsammans ska skaka liv i viljan till engagemang för viktiga rättvisefrågor - i den värld och tid vi lever - och samtidigt få en lustfylld och inspirerande kväll med nya möten och musik som vidgar perspektiven.

Artisterna som uppträder är en blandning av nya talanger och etablerade kända namn, varvat med spoken word och information av sakkunniga eldsjälar.

Bakom arrangemanget står projektet Ung & Global, Fryshuset, Svenska Kyrkan, Sensus studieförbund och Scandic Malmen.

Lokal: Lilla hotellbaren, Scandic Malmen vid Medborgarplatsen. Åldersgräns: 18 år

Kontakt/mer info: Tommie Sewón 070-7945084, Maria Kjellsdotter-Rydinger 070-3507110 tommiesewon@hotmail.com Maria.k.Rydinger@fryshuset.se

Vad/När: Klubb Manifest – en scen för rättvisa. Måndagen den 15 feb, kl 19.30 – 22.30

Tema: Vad fan är en psalm? – om gudsbilder och tolkningsrätt

Artister: Tomas Andersson Wij, Irma Schultz Keller och elever/låtskrivare från Rockmusikerlinjen.