Briza maxima AB

Vad gör du 10 maj när du har tröttnat på ESC?

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2014 15:25 CEST

[23 apr 2014]

Klä dig i dina mest extravaganta kläder, och var med och hylla dekadensen, överdådigheten och det syndiga. Tangopalatset i Malmö bjuder in tillsammans med producenterna Briza maxima AB feat. DJ Meistrich till Carnevalesque, ett fantastiskt universum där alla är välkomna som medskapare till sin egen upplevelse.

Året är 1945. Krutröken hänger ännu tung i luften, kanondammet har knappt hunnit lägga sig, men på gator och barer i hela Europa samlas folk för att dela det underbara, det ofattbara. Kriget är äntligen över.

Där flyglarm en gång ekat sprider sig nu jublet. Segerflaggorna fladdrar i vinden, det dansas och skålas urskiljningslöst. Brutna krigshjältar och sörjande änkor, arbetare och överklass, präster och piloter, de som åkte ut och de som stannade kvar: alla förenas då skräcken släpper och ger efter för den gränslösa glädjen.

La Contessa di Letino är inte sen att bjuda in till en storslagen fest för att fira denna historiska händelse. När du lördagen den 10 maj träder in i Tangopalatset är det med en känsla av stor förändring. Lättnad, lycka och glädje genomsyrar dina sinnen, du vet att det här är slutet på det som var och början på det som komma skall – det här är seger!

Bered dig på att möta uniformerade matroser och lottor, sjuksystrar och motståndskämpar, hemmafruar och industriarbetarkvinnor -  och viktigast av allt, bered dig på att vara en av dem! Livemusik, burlesqueuppträdanden och andra akter, samt toner från 1940-talet fyller natten, där du som gäst är den viktigaste biten i La Contessas extravaganta pussel.

Vad
Carnevalesque: kostymfesten som äger rum på Tangopalatset den 10 maj, kl. 21.00 till 03.00.
Försäljning via www.tickster.com.
Mer om kvällens program: www.facebook.com/carnevalesque

Bildmaterial: www.briza.se/pressrum. Kan användas fritt.
Fotograf: Charlotte Franzdatter

För mera information:
Rebecka Eriksson, producent
E-mail: rebecka@briza.se

Briza maxima AB - Utveckling genom upplevelser

Eventet kan vara din viktigaste kommunikationskanal. Har du råd att chansa på att budskapet blir det du tror? Briza maxima AB hjälper dig att berätta det du vill ditt varumärke ska säga.