Socialdemokraterna Norrbotten

Vad har Socialdemokraterna i Norrbotten för visioner? Kan de stärka utvecklingen i länet? Är de realistiska? Och hur vill (s) förverkliga sin politik för framtiden i länet?

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2010 15:20 CET

Just nu diskuterar s-medlemmar över hela länet det förslag till Riktlinjer för valet 2010 som efter bearbetning och diskussion ska fastställas av distriktskongressen 10-11 april 2010 i Piteå. För att ytterligare stärka såväl politiken som debatten om den Socialdemokraterna i Norrbotten in en kunnig och samhällsengagerad panel för en öppen hearing om de visioner och den sakpolitik som formuleras i dokumentet för Riktlinjer.
Bland de medverkande i panelen: Bengt-Urban Fransson, politisk chefredaktör Piteå Tidningen, Ulrika Åström, projektledare Röda Korset, Andreas Lind, vd Handelskammaren Norrbotten.

Välkomna!
Måndag 15 februari
Kl 18.00
Lillan, Luleå

Socialdemokraternas programgrupp som format Riktlinjerna består av: Karin Åström, Kent Ögren, Britt Westerlund, Åsa Junkka, Fredrik Lundh Sammeli, Peter Roslund, Maria Stenberg.
Bifogat Riktlinjelinjegruppens förslag

- eller läs mer på webben >>>

För mer information:
Carina Sammeli
Socialdemokraterna i Norrbotten

Karin Åström
Ordförande Socialdemokraterna i Norrbotten

Socialdemokraterna i Norrbotten

Läs mer om oss på http://www.socialdemokraterna.se/norrbotten
eller följ våra riksdagsledamöters blogg http://www.norrblogg.blogspot.com