Stockholms Barnidrottsförening

Vad ska barnen göra i sommar?

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2013 20:28 CET

Nu är det sportlov i Stockholm och många föräldrar med oss funderar på sommaren och semestern. Det behövs ju lite eftertanke och planering för att få ihop det hela. Speciellt då barnens sommarlov börjar tidigare än egna semestern.

En naturlig fråga är såklart vad barnen ska göra medan man själv jobbar?

Det finns mycket barnen kan göra om inte farmor ställer upp hela perioden. Som förälder bör man fråga sig och sina barn vad man vill göra, men också vad som är praktiskt möjligt. Vissa barn klarar av att sova borta, andra får hemlängtan och vill vara hemma på kvällarna, det finns ett alternativ för alla. Här är några saker som kan vara bra att tänka på innan man anmäler sig.

Plats – Kan jag gå eller behöver jag åka bil/kollektivt?
Period – Passar perioden med mina planer?
Tider – Kan jag lämna innan och hämta efter jobbet?
Mat – Behöver jag skicka med matsäckar, mellanmål?
Pris – Det kan löna sig att jämföra priser.
Återbetalning – Kan jag boka om eller få tillbaka pengarna om mitt barn blir sjuk eller om mina planer ändras?

Vi på Stockholms Barnidrottsförening anordnar för sjätte året i rad vårt sommarläger som kallas Stockholm Sportcamp. Det är ett idrottsläger för barn 6-13 år där ambitionen är att erbjuda barn en möjlighet att prova nya idrotter tillsammans med andra barn.  Under några glada, utmanande och stimulerande dagar får barnen tillsammans prova idrotter så som:

Tennis
Friidrott
Dans (Streetdance)
Basket
Fotboll
Handboll
Innebandy
Capoeira
Gymnastik
Femkamp
Goalball
Rugby
Yoga

-  Lägret hålls vid nya Skanstullshallen och Kanalplan med omnejd. Tennis spelas givetvis vid Hellas tennisbanor som ligger vid Eriksdalsbadet.
-  Man kan anmäla sig till vecka 25, 26 eller 27.
-  Lämning och hämtning sker mellan 08:45-16:15
-  Till lunch bjuds barnen på svensk hushållskost lagad av en skola som satsar på maten, nämligen populära Sjöstadsskolan.
-  Priset variera mellan 1125-1425 kr beroende på till vilken vecka man anmäler sig till och om man anmäler sig innan 31 mars. Skulle planerna ändras får man givetvis tillbaka hela avgiften om man meddelar senast 30 april.

Mer Information om Stockholm Sportcamp finns på www.stockholmsportcamp.se

Det finns som tidigare nämnt många alternativ till vårt läger. Googlar man på sommarläger eller idrottsläger får man många träffar. Allt från seglarläger till viltmarksläger. Det viktigaste är att ge barnen roliga och meningsfulla dagar som de minns resten av livet. Helst ute i det fria tycker vi.

Stockholms Barnidrottsförening är en ideell förening med ambitionen att ge barn möjlighet att prova olika idrotter innan de slutligen väljer vilka de ska satsa vidare på.

www.stockholmsbif.se
www.stockholmsportcamp.se