Petit Hotel AB

Vad vill du göra i sommar? Här är aktivitetskalendern som ger svaret!

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 14:25 CEST

Bo på Dala-Floda Värdshus och lär dig lägga tak...

I dagarna lanserar Petit Hotel sin aktivitetskalender om vad som händer – inte bara på hotellen – här finns även allt kul och intressant som händer runtomkring.

Petit består av ett 50-tal familjeägda hotell på den svenska och finska landsbygden. Nu under sommarsäsongen är det högtryck även när det gäller aktiviteter på hotellen, allt från midsommarfirande till bärplockning.

”Vi ser ju hur otroligt många aktiviteter våra medlemshotell genomför under året. Men därutöver har ju antalet externa arrangemang kring alla våra hotell på landsbygden ökat dramatiskt de senaste åren. Därför har vi dragit igång den här aktivitetskalendern, där man inte bara får svar på var man vill resa, här finns även förslag på vad man kan göra i anslutning till det hotell man bor på”, säger Leena Höbinger vd, Petit Hotel.

Kommande helg är det till exempel möjligt att gå på Bondens dag i Fjälkinge, besöka båtfesten i Gryt eller lära sig lägga pärltak i Kvarna.

Ytterligare ett hundratal sommaraktiviteter som kommit in, finns upplagda på ”Aktivitetskalendern” på http://www.petithotel.se/aktivitetskalender/ i kalendern kan man välja mellan att se alla arrangemang som finns i närheten av alla gruppens hotell, eller välja ut en specifik region vid ett visst datum.

Mer information på www.petithotel.se

Petit Hotel består av 50 familjeägda och matglada hotell i Sverige och Finland och välkomnar både privatpersoner och konferensgäster. De flesta hotellen är belägna utanför städerna med närhet till sjö och natur. Petit Hotel ingår i organisationen Private Hotels Europe som omfattar 300 hotell.

Bilder och pressinformation finns på http://www.petithotel.se/press/

För mer information om Petit Hotel, kontakta gärna Leena Höbinger på Petit Hotel, tel. 0225-412 60, 070-214 17 06, leena@petithotel.se

För mer information om Petit Hotel kontakta gärna Leena Höbinger på Petit Hotel, tel. 0225-412 60, 070-214 17 06, leena@petithotel.se

Bilder och pressinformation finns på http://www.petithotel.se/press/