Nicotext

Vädret har fyllt er löpsedlar än kungen!

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2016 14:56 CEST

Pressinformation november 2016

Vädret har fyllt er löpsedlar än kungen!

– Ämnet vi älskar att prata om när vi inte har något att prata om

Titel: En bok om vädret

Förlag: Nicotext
Ca-pris: 149 kronor
Köpställe: Akademibokhandeln, Åhléns och välsorterade bokhandlare

Allt om atmosfär till ösregn

Vädret är något som intresserar oss svenskar mer än någonting annat. Alla upplever det och har olika tankar kring det. För som du vet så skiftar vädret ständigt här i Norden. Och tur är väl det, som Pippi Långstrump säger: Man ska vara glad att det är väder överhuvudtaget.

Vi är alla amatörmeterologer som sitter på olika typer av väderkunskap. Men för att variera våra samtal om vädret kan denna bok underlätta. Läs om cumulusmoln, växthuseffekt och allt om oväder. Lär dig förstå sjörapporten eller förutspå vädret när du tittar ut genom fönstret på mor- gonen. Försättsbladen är regniga och i eftersättsbladen nner läsaren gassande sol, för efter regn kommer alltid solsken! Boken innehåller även myter, rekord och citat. En bok som håller i alla väder helt enkelt.

Om Nicotext:

Nicotext är ett bok- och spelförlag som varje år producerar nya innovativa böcker och spel. Vårt mål är att underhålla med roliga fakta och fartfyllda sällskapsspel. Våra produkter passar i alla sam- manhang från middagsbjudning till barnkalas.

För mer information om En bok om vädret, kontakta:

Sara Starkström | 08–37 00 79 | sara@nicotext.com

NICOTEXT AB / T:+46 (0)8 37 00 79/ E: INFO@NICOTEXT.COM / WWW.NICOTEXT.COM / Tullgränd 4, 3 tr, 111 30 Stockholm/ SWEDEN / ORG: 556655-3052 / HAPPY BOOKS FOR HAPPY PEOPLE