AET - Avancerad Entréteknik

Vägbommar och pollare i fokus när AET ställer ut på Nordbygg 2020

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2020 11:01 CET

​Med drygt två månader kvar till Nordbygg 2020 bjuder AET - Avancerad Entréteknik nu in till sin monter på Norra Europas största och mest dynamiska mötesplats för bygg- och fastighetsbranschen! Nordbygg arrangeras jämna år på Stockholmsmässan och samlar ca 900 utställande företag och drygt 48 000 besökare.

I AET's monter visas produktutbudet inom trafikreglering, med fokus på pollare och vägbommar. Pollare förhindrar obehörig trafik och är ämnade att stoppa fordon och rekommenderas särskilt för skydd av bankomater, banker, köpcenter, flygplatser m.m. Automatiska vägbommar reglerar biltrafik som ska in och ut från parkeringar, privata eller kommersiella områden.

– Det känns fantastiskt roligt att vårt deltagande 2018 blev uppskattat av både utställare och mässbesökare. Nu är ambitionen att göra en minst lika givande mässa – och förutsättningarna är riktigt bra med tanke på produktnyheter vi har, säger Adem Bukaric, Vice VD på AET.

Man visar även upp sitt sortiment av grindöppnare, garageöppnare samt dörrautomatik, däribland nykomlingen för slagdörrar, Neptis75, blott 60 mm hög. En efterlängtad produkt på marknaden!

Även till lokaler med riktigt högt ställda krav finns lösningar.

– För miljöer där dörren ska fungera som brandcellsgräns har vi Evolus TF; ett komplett skjutdörrsystem godkänd i brandklassen EI60 vilket innebär att dörren förhindrar brandspridning i 60 minuter, berättar Adem Bukaric.

– När det kommer till miljöer med höga krav på säker utrymning vid brand eller annan nödsituation har vi skjutdörrsöppnare som vid strömbortfall, eller då brandlarmet går, öppnar dörren och ställer sig i öppet läget, fortsätter Adem.

Till sjukhus och andra renrumsmiljöer, erbjuds såväl hermetiska och dammtäta skjutdörrar.

– Vi har ett flertal lyckade projekt bakom oss, nu senast från Södersjukhuset i Stockholm samt Höglandssjukhuset i Eksjö – projekt som stärkt vår roll som en leverantör att lita på, säger Adem och hälsar att man är välkommen in i montern för en pratstund!

AET ställer ut i monter C21:12.

Läs mer på Nordbyggs hemsida och hämta fri entrébiljett.

AET - Avancerad Entréteknik AB har sitt säte i Huskvarna men är verksamma i hela Sverige. Detta tack vare nära samarbete med certifierade återförsäljare runt om i landet. Vi levererar och installerar dörrautomatik från Label samt kompletta dörrmiljöer till alla typer av byggnader. Vårt sortiment från BFT Automation utgörs av pollare, vägbommar samt grind- och garageportsöppnare. Besök gärna vår hemsida för en överblick www.aet.se