Idre Fjäll

Välbesökt påskhelg på Idre Fjäll

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2013 09:42 CEST

Påskhelgen på Idre Fjäll var mycket välbesökt, jämfört mot påskhelgen ifjol så var det hela 20 procent fler alpina skidåkare.

I Idre Fjälls back - och liftsystem åker cirka 5 500 - 6 000 personer per dag under högsäsongsveckorna. Gästerna sprider på sig i 40 nedfarter och 27 liftar.

- Jättekul att vi haft så många gäster under påskhelgen och trots att det varit mycket skidåkare så uppstår inga köer i back - och liftsystemet, säger Joacim Johansson, vd Idre Fjäll.

- Vi har totalt 100 ha preparerad pistyta och en total liftkapacitet på 25 500 personer i timmen. Under många år vi arbetat målmedvetet med att även om anläggningen är fullbokad så skall det finnas gott om svängutrymme i pisten och inga liftköer, det är för oss en medveten kvalitetssäkring, säger Joacim.

Idre Fjäll gillar familjer och familjer gillar Idre Fjäll. Både sommar och vinter är Idre Fjäll en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden. Det finns cirka 7 800 bäddar på Idre Fjäll och under ett år har Idre Fjäll cirka 510 000 gästnätter, varav cirka 150 000 är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper förutom familjer är företag/konferens och idrott.