Zappa Event AB

Välgörenhet på köpet – Den nya trenden

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 11:21 CEST

Välgörenhet på köpet – Den nya trenden.

I tuffa tider dyker det alltid upp nya sätt att stödja utan att man behöver lätta på plånboken. Den nya trenden är att handla från kända nätbutiker och samtidigt få välgörenhet på köpet. Godhandling.se som drivs av eventbolaget Zappa Event AB har redan fått in 360.000 kronor till medverkande organisationer

Idén bygger på att välgörenhetsorganisationerna har möjlighet att få pengar på ett nytt och modernt sätt. Detta genom att varje gång en person väljer att handla genom Godhandling.se så går en del av summan till den hjälporganisation som personen väljer. Vi vet att varje krona är värdefull för de organisationer som får ta del av ditt köp här. Det kostar dig inget extra att handla via Godhandling.se. CDON, Bokus, Inkclub är några av de cirka 180 nätbutikerna som man kan handla ifrån.

”Det är härligt att få driva ett sådant här projekt. Vi erbjuder alla organisationer att vara med helt gratis, enda kravet är organisationen innehar ett 90-konto. Målet med Godhandling.se är att kunna låta dig stödja ideella organisationer genom köp du ändå tänkt att göra utan att det kostar något extra för dig. Vi har hitills utan någon större markandsföring fått in 360.000 kr till våra organisationer och detta är vi mycket stolta över. Men givetvis, vi är inte nöjda med detta utan skall under 2010 satsa än hårdare på detta projkt” säger Tobias Myhre som är en av grundarna av den Svenska sajten Godhandling.se

Visionen är att alla nätköp vi gör i Sverige samtidigt skall generera pengar till välgörande ändamål och samtidigt hjälpa till att göra världen lite bättre. Just nu är det 60 av Sveriges välgörenhetsorganistioner med och genom Godhandling.se blir det helt gratis och enkelt att stödja dessa organisationer på köp man ändå tänkt att göra.

Zappa Event AB driver inte bara sajten Godhandling.se utan genomför även events tillsammans med bland annat BRIS, Barncancerfonden och Alzheimerfonden. Syftet här är att synliggöra organisationerna och förmedla vart insamlade pengar hamnar och hur dom använts.

Affärsidé

Vi skapar och genomför nätbaserade eller fysiska events genom att vara en mellanhand för kommersiella företag, välgörenhet- och idrottsföreningar. Projekten skapar positiva värden och lönsamma samarbetsformer för alla inblandade parter.