Amzungo Volontärresor

Välgörenhetslopp i Göteborg 23 september

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2012 22:23 CEST

RUN 4 RIGHTS - Spring för kvinnors rätt till mark och barns utbildning!

Amzungo Volontärresor arrangerar tillsammans med MUD Africa ett 5 km långt välgörenhetslopp i Slottsskogen i Göteborg söndagen den 23 september.

Vinsten från loppet kommer oavkortat gå till MUD Africas projekt i Malawi som hjälper kvinnor att få rätt till förlorad mark samt Amzungo Volontärresors samarbetspartner i Zambia som arbetar för att ge fattiga barn en bra utbildning.

Startavgiften är 190 kr för enskild deltagare och 490 kr för ett lag om fyra deltagare. Anmäl dig eller ditt lag genom att maila in namn på deltagare samt betala in startavgiften.

1. Maila namn på deltagare till info@mudafrica.org

2. Sätt in startavgiften på BG 788-3515 senast 17 september. Skriv namn på person eller lag även vid BG-inbetalning!

Startavgift för anmälan på plats blir 250 kr. Du hämtar ut din nummerlapp mellan kl 11:00 och 11:30 innan loppet startar. Första start går 12:00 vid ingång Linné!

Mer info? Skriv till oss på info@amzungo.com

Vi ses i Slottskogen!

Idén om Amzungo Volontärresor växte fram genom ett möte med de fattiga barnen i Zambia 2007 och utvecklades vidare till en vilja att skapa möjligheten för andra att, precis som vi gjorde, få uppleva det fantastiska med att vara volontär. Vi som arbetar på Amzungo Volontärresor har besökt våra projektländer och vet att du kan göra en stor skillnad på dessa platser och projekt. Vår vision är att din resa med Amzungo Volontärresor ska gynna lokala projekt och till bästa möjliga pris ge dig en upplevelse för livet!